Julafton

Nu var julen slut och julmaten borta och magen alldeles för full. Varit det bästa julen på länge. Julafton började med riktig julfrukost här hemma och jag tjatade på Jesper tills jag fick öppna ett paket. Det innehöll raggsockor. Precis vad mina kalla fötter behöver!

Klockan två åkte vi vidare för  jul-lunch hos Jespers mamma och vi försökte båda att äta lite mindre för att orka äta en gång till hos mamma. Men Vera hade gjort supergod ris ala malta så där sprack min plan för det :) Vi hade några trevliga timmar men roligast var nog tiden vid matbordet, vi skrattade som dårar. Vi var kvar där och kollade Kalle och åkte till mamma runt 5-tiden.

Eftersom ingen av oss var speciellt hungrig så väntade vi ganska länge med att äta hos mamma. Vi drack lite kaffe och slappade framför tvn och så. När det äntligen var paketdags blev jag överlycklig. Är som ett litet barn som sagt och älskar att öppna paket. Fick jättemycket bra och roliga saker, ni ska få ett separat inlägg om det lite senare.

Blev kvar hos mamma hela kvällen, Henke kom förbi och även en vän till mamma. Vi spelade TP och vann med en plupp och drack lite öl och hade det trevlans. Halv 5 på morgonen var vi ganska trötta allihop och bestämde oss för att åka hem och sova. Vi slog förra årets rekord med 1½ timme!

Nu ska jag ta och äta lite sen kvällsmat, vi hörs snart!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Tack för en trevlig julafton och för alla fina julklappar! Älskar dig!!

2010-12-30 @ 20:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0