Chokladkola med kanel

Ikväll har det bakas för fullt! Saffransbullar, bountybollar och chokladkola med kanel.
Vi har precis provsmakat allt och det blev supergott.

Receptet på chokladkolan får ni här!

Chokladkola med kanel
5 dl grädde
3 msk kakao
4 dl sirap
4½ dl strösocker
1 kanelstång

Blanda alla ingredienser i en tjockbottnad kastrull. Koka utan lock ca 40 min. Använder du termometer ska det vara 124 grader. Häll upp i form klädd med bakplåtspapper, glöm inte ta ut kanelstången.
Ställ svalt och skär/klipp i bitar och slå in i smörpapper.

Dock så blanda jag ihop allt och gick och satte mig vid datorn en sväng. När jag kom ut i köket igen var det kolasmet över hela spisen. Hade på för hög värme så det kokade över. Men det löste sig efter städ och byte av kastrull.
Har precis målat naglarna juligt röda :) ska vänta på att det torkar innan jag fryser in bullarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0